SUCSEZ bespaart met wachtlijstbemiddeling een half miljoen euro voor zijn klanten

Wie iets mankeert wil geholpen worden. En het liefst direct. Lang wachten is vervelend. Voor de patiënt, maar ook voor de werkgever. Hoe langer mensen ziek zijn, en niet werken, hoe hoger de verzuimkosten voor de werkgever worden. “Wachtlijstbemiddeling biedt de sleutel tot succes.”, aldus Gert Dingemans, directeur van onafhankelijk verzekeringsadviseur SUCSEZ uit Reeuwijk. 




Het prijskaartje van verzuim

Een zieke werknemer kost namelijk 250 euro per dag. En als er vervanging gezocht moet worden voor de werknemer en de zieke medewerker moet re-integreren, kunnen de kosten oplopen tot wel 400 euro per dag. In een maand is dat meer dan 8.000 euro!

Wachtlijstbemiddeling bespaart half miljoen

“Van wachten wordt niemand beter.” En daarom bemiddelt SUCSEZ met zorgverleners over de wachttijden voor patiënten. In bijna 80 procent van onze bemiddelingen lukt het om iemand eerder te laten behandelen. Het afgelopen jaar leverde dat door bemiddeling van SUCSEZ een vermindering op van 1.500 verzuimdagen. Dat betekent dus een besparing van tenminste een half miljoen euro voor werkgevers.

En de patiënten zelf? Die zijn weer eerder op de been, want er valt een winst van gemiddeld 5 weken per zieke medewerker te boeken. Wachtlijstbemiddeling verzacht dus de pijn voor de patiënt én de werkgever. 

Vasthoudendheid zorgt voor vlotte behandeling

De patiënt kan toch zelf ook zorgen voor een verkorte wachttijd? “De praktijk leert dat wachtlijstbemiddeling weerbarstiger is dan vaak wordt gedacht. Onze bemiddelaars zijn vasthoudend en kennen de zorgwereld erg goed.”, zo antwoordt Gert Dingemans. Daarmee bereiken ze een zo vlot mogelijke behandeling voor de patiënt. “Ik nodig werkgevers uit om de proef op de som te nemen en ons te bellen. Een werknemer die een maand eerder aan het werk is, levert de eerste forse besparing op in 2018.”

 

Advertentie

blank

blank

blank

blank

blank

blank

blank