Melden kapotte straatverlichting bij Pilkes, of toch niet?
Vanaf vrijdagavond zit de helft van Weideveld zonder straatverlichting. Dat geeft geen veilig gevoel deze donkere dagen. De vorige keer dat de straatverlichting niet werkte in de wijk zijn er diverse auto’s opengebroken en leeg geroofd. Deze storing werd dus direct door een aantal alerte buurtbewoners gemeld. Dat moet tegenwoordig bij Pilkes zoals op de gemeente website te lezen is.
City-Tec had vrijdag werkzaamheden verricht in een nieuw te bouwen deel van onze nieuwbouwwijk. Waarschijnlijk was daardoor de storing ontstaan. Dit soort storingen vinden standaard op vrijdagen plaats, als betrokken partijen moeilijk bereikbaar zijn en je een heel weekend optimaal overlast mag ondervinden. City-Tec zou per direct op de hoogte worden gesteld, was het probleem eenvoudig dan zou de storing vrijdagavond direct verholpen zijn. Was het probleem ingewikkelder, wat in de lijn der verwachtingen ligt op een vrijdagavond, dan zou er maandag aan gewerkt gaan worden.
Zoals verwacht werd er maandag aan de storing gewerkt. Dachten we ….
Maandagavond bleef het nog steeds donker in de straten van een groot deel van Weideveld. Dus toch maar weer naar Pilkes gebeld. Wat bleek, Pilkes mocht niet bij de werkzaamheden van City-Tec komen. Het gaat hier nu eenmaal om een projectfase en daar gaat Pilkes niet over. Het probleem moet dus door City-Tec en Stedin opgelost worden. Dat een grootdeel van de bewoners, die al bijna zes jaar in Weideveld wonen, opscheept worden met een zeer onveilige situatie omdat onze wijk nu eenmaal in een projectfase zit is toch te zot voor woorden?
We hebben de naam van een ambtenaar van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk doorgekregen, wellicht kan hij de druk opvoeren bij City-Tec en Stedin. Uiteraard hebben we direct een mail gestuurd naar de gemeente. Het zal mij benieuwen hoe snel deze mijnheer actie zal ondernemen. Gebaseerd op eerdere ervaringen gok ik twee tot drie maanden.
Door: Rina Hampel uit Weideveld