Afgelopen zaterdagavond was een bijzondere avond voor Imelda Langerak als freelance make-up artist. Ze werd een paar dagen van te voren gebeld door de productie van AVROTROS en kreeg een unieke kans aangeboden: het schminken van 4 personen in het thema Dia de los Muertos, zoals te zien was in de eerste aflevering van het populaire televisieprogramma Wie is de Mol.
Haar dag begon om 15.00 uur, toen ze zich moest melden, en eindigde pas om 23.00 uur toen ze terugreed naar huis. Een lange dag, maar een ervaring om nooit te vergeten voor Imelda Langerak. Als fervent fan van het eerste seizoen kon Imelda haar geluk niet bij deze opdracht. “Wat een kans!” vertelt ze enthousiast. Vol verwachting zat ze klaar voor de live-uitzending, waar ze eerder in het seizoen dacht dat Kees van de Spek de Mol zou zijn.
De personen die voorafgaand aan de live-uitzending waren geschminkt, liepen buiten tussen de fans met een QR-code op hun rug. Door deze code te scannen, konden ze lid worden van AVROTROS en speelgeld verdienen voor Wie is de Mol.
Tijdens de live-uitzending kreeg ze zelfs een rol als ‘stoelvulling’, waardoor ze te zien was achter presentator Rick en Mol Anna Gimbrère Anna tijdens de uitzending. “Dus als je goed hebt gekeken, zie je me in de uitzending,” grapt ze.
Na afloop van de uitzending bleef de sfeer feestelijk, waarbij de kandidaten en hun familieleden samenkwamen met oud-deelnemers om na te praten. Imelda hielp met productiezaken en het verwijderen van de make-up bij de deelnemers.
Voor Imelda voelde dit als een droom die uitkwam. “Toen ik 2 jaar geleden besloot me vooral te gaan focussen op make-up en haarstyling, had ik niet verwacht dat ik nu al bij de finale van Wie is de Mol zou werken,” zegt ze met trots.