De gemeente gaat aan het werk op de Kerkweg in Reeuwijk-Dorp. Het is tijd voor groot onderhoud en de weg wordt beter herkenbaar gemaakt als C-weg. Een weg krijgt de status van een C-weg als die niet geschikt is voor zwaar en breed verkeer. Dit is hier het geval vanwege de zettingsgevoelige bodem en vanwege de verkeersveiligheid.
Eerder gaven bewoners al aan hoe zij de Kerkweg graag zouden zien. Deze wensen zijn zoveel mogelijk in het definitieve ontwerp verwerkt. Het fietspad, dat nu ongeveer 1,5 meter breed is, wordt verbreed naar ongeveer 2,5 meter. Tussen de weg en het fietspad komt een haag en er komen knotwilgen langs de oeverkant van het fietspad.
Fundering
Het afgelopen jaar is gezocht naar een innovatieve funderingstoepassing, zoals glasschuim. Door het zettingsgevoelige gebied zou deze innovatieve oplossing goed toepasbaar zijn. Milieukundige eisen maken de toepassing van deze innovatieve oplossing echter nu niet mogelijk. Om niet nog langer te wachten, is besloten om de weg, en dan vooral de fundering, helemaal opnieuw te ontwerpen met bekende en bewezen technieken voor zettingsgevoelige gebieden.
Definitief ontwerp
Het definitieve ontwerp is in te zien via bodegraven-reeuwijk.nl/reeuwijk en via de website van het dorpsteam: dorpenwijk.nl/reeuwijk-dorp. Heeft u vragen of opmerkingen? Dan kunt u hierover tot 16 april contact opnemen met de projectleider, C. de Kogel, via 0172-522522 of info@bodegraven-reeuwijk.nl.
Vervolg
De komende tijd werkt de gemeente het definitieve ontwerp technisch verder uit. De planning is om in het 3e kwartaal van 2021 te starten met de reconstructie.