De spooktocht die plaatsvond op 2 november is geslaagd. Er waren 150 aanmeldingen en het was daarmee een groot evenement in Bodegraven-Reeuwijk. “Het was een groot succes.” aldus organisator Angelique van den Berg. “We deden het om de kinderen een leuke avond te bezorgen en dat is geslaagd.”
Eerste keer geslaagd
“Natuurlijk zijn er wat verbeterpunten zoals geluid op de pleinpolsbandjes of buttons voor de kinderen. Ook papiertjes raken ze kwijt en zo krijg je toch teleurstellingen. Zelf op 10 plekken tegelijk zijn is ook niet handig. Zo zijn er nog wat punten volgens de organisatie, maar over het algemeen was het een succes te noemen.” aldus Van den Berg. “We hebben nu een jaar de tijd en hopen ook wat meer sponsoren te kunnen krijgen om er een goed evenement van te maken volgend jaar. Maar voor een eerste keer is het zeker geslaagd. De meeste kinderen hadden hun best gedaan om zelf verkleed te komen waardoor het geheel er leuk uitzag.”
Volgende editie
Er zijn al ideeën voor de volgende editie. “Dan denken wij aan de kleine en oudere kinderen splitsen, aanmeldingen via internet, de tocht voor de groten enger maken door geluid en licht effecten aan te brengen. Ook willen we meer decoratie wat geluid maakt en beweegt. De oudere kinderen zeiden dat het niet eng was en het wel enger mag. Wij hadden dit jaar de tijd en het budget niet om deze dingen toe te voegen.” Dit is dus een wens om volgend jaar te realiseren. “Volgend jaar willen we dus een grotere route en meer enge dingen voor de groten. Voor de kleintjes houden we het een ‘Casper het spookje’-verhaal.”
“Ook heb ik inmiddels een team om mij heen van mensen die zich hebben gemeld om mee te draaien in de organisatie.” aldus Van den Berg. “Natuurlijk hebben wij nog steeds mensen nodig. Zo willen we een team die op en af bouwt, creatieve mensen die willen helpen dingen te maken, iemand die op het plein een praatje houdt en de groepjes op pad stuurt en iemand die in de PUHA de disco begeleidt.
Positieve reacties
Over de reacties op de tocht? “Ik heb alleen maar positieve dingen gehoord. Ik krijg nog steeds mails van ouders en opa’s en oma’s dat hun kinderen en kleinkinderen het heel erg naar hun zin hebben gehad en de vraag of het volgend jaar weer is.” Daar antwoord ze enthousiast op: “Ja natuurlijk, volgend jaar; 31 oktober.”
“We hopen dat alle kinderen weer mee gaan doen en het net zo leuk misschien wel leuker vinden dan deze eerste editie.” Ze is dankbaar voor de hulp om het evenement te kunnen realiseren. “Uiteraard alle sponsoren en vrijwilligers bedankt voor jullie hulp en steun.”