De Italiaanse sfeer van restaurant Nonsolovino wordt al bijna twee-en-een-half jaar verspreid in Reeuwijk-Dorp. Ondanks de langdurige coronacrisis werken Charlotte en haar Italiaanse man Marco hard door.
Hoe kijk je terug op een jaar corona?
Charlotte: “Omschakelen. Verwennen van gasten in het restaurant goed vertalen in thuisbezorgen. Dat is toch altijd anders dan mooi presenteren op een bord. Uiteindelijk hebben we er wel onze draai in gevonden.”
Wat is jullie meest innovatieve zet geweest tijdens de coronacrisis?
“We hebben onze eigen webshop opgestart. Eerst zaten er twee meiden aan de telefoon om bestellingen op te nemen, nu is dat geautomatiseerd.” Daardoor gaat het afhaal- en bezorgproces eveneens een stuk spoediger, aldus Charlotte.
Hoe houden jullie binding met jullie gasten?
“We hebben een klein winkeltje met allerlei wijnen, pasta’s en Italiaanse koekjes. Gasten komen zeker met de Kerst- en feestdagen daar even shoppen. Ook hebben we telefonisch contact.” Soms gaat Charlotte mee met de bezorgers om een praatje met gasten te maken.
Wat kunnen gasten verwachten als jullie weer open gaan?
“Een hele vernieuwde wijnkaart. Deze wijn importeren wij zelf, uit Italië.” Ook is de menukaart volledig gewijzigd, inclusief pasta’s. “En als we weer open zijn kunnen we alle gasten bedienen zoals we dat gewend zijn.” voegt de Nonsolovino eigenaresse tot slot toe.
Door: Anne van Schothorst