Vanaf 1 januari zijn de tarieven voor afvalstoffenheffing veranderd. U betaalt in 2018 eenmalig een vast bedrag (zie tabel), vermeerderd met een variabel bedrag per storting uit het jaar 2017.
De gemeentelijke heffingen ontvangt u deze week per post van BSGR. Heeft u in de digitale berichtenbox van MijnOverheid aangevinkt om post van de BSGR digitaal te ontvangen? Denkt u er dan aan dat u die niet meer op papier ontvangt, maar alleen via de berichtenbox in MijnOverheid. Meer informatie hierover vindt u op deze pagina.
In 2018 betaalt u variabele kosten over de afvalstortingen van 2017:
Afval dat niet in het restafval thuishoort (bijvoorbeeld GFT-afval en plastic afval) is inbegrepen in uw vaste kosten. Hiervoor betaalt u dus geen kosten per storting of leging als u het op de aangewezen plekken deponeert.
Hoeveel restafval heb ik gestort?
U ontvangt in de eerste week van maart een brief van Cyclus. Hierin vindt u inlogcodes waarmee u eenvoudig via de website van Cyclus kunt bekijken hoe vaak u restafval heeft aangeboden.
Meer weten?
Met een vraag over de aanslag Afvalstoffenheffing belt u naar BSGR: T 071 – 52 56 200. Overige vragen kunt u stellen aan het Klantcontactcentrum van gemeente Bodegraven-Reeuwijk: T 0172 – 522 522.