Rohda’76 telt dit seizoen maar liefst zes hoofdsponsoren. Die komen in de plaats van de Rabobank waarmee Rohda’76 jarenlang optrok. Die prettige samenwerking blijft weliswaar bestaan, maar de Rabobank gaat zich nu richten op de jeugdafdeling van Rohda’76.
Dat betekende wel dat Rohda’76 op zoek moest naar andere financiële weldoeners. Dat is dus zelfs een consortium van sponsoren geworden, te weten: Bodegraafse Bewakings Dienst (BBD), Domburg Bodegraven, De Knikker Keukens, Lok Techniek, Domburg van der Panne en Projectbureau Rijnland. ,,Dit zijn stuk voor stuk prachtige lokale bedrijven die iets met Rohda’76 hebben of er bestaat nog een connectie vanuit het verleden. Als vereniging zetten we hiermee een enorme stap voorwaarts,’’ doet Erik Dijk uit de doeken namens de sponsorcommissie van Rohda’76. Een groot deel van de extra inkomsten investeert Rohda’76 in haar jeugdopleiding.
Donderdag 21 september vond in de Rohda-kantine de presentatie plaats. Dat gebeurde onder regie van speaker John Zonderop. Die introduceerde de bedrijven aan de aanwezige Rohda-leden. Vanzelfsprekend waren ook de spelers van het eerste en tweede elftal van de partij. Zij gaan bij toerbeurt de drie verschillende tenues dragen waarop de reclame-uitingen staan, twee per shirt. Ook de hoogste junioren gaan zich in de gloednieuwe tenues hullen. Trainer Boris van Es gaf in de richting van de sponsoren nog een kleine vooruitblik op het nieuwe seizoen. ,,We mikken op een plaats bij de eerste drie.’’ Een belofte die schuld maakt.
Vertegenwoordigers van de hoofdsponsoren met enkele selectiespelers. Foto Danny de Vries
Door: Ad van den Herik