Vanavond, 29 september 2022, start een unieke Instagram persreis voor een speciaal geselecteerde groep Influencers uit vier verschillende Europese landen. Tijdens de tweedaagse trip ontdekken de 6 travel & food bloggers de oorsprong van échte kaas, het gele goud van Holland.
Dit selecte gezelschap van travel- en food enthousiastelingen tourt door Gouda, Bodegraven-Reeuwijk, Woerden en de Krimpenerwaard vanuit een subsidieproject van de provincie Utrecht. Tijdens de tour delen de influencers hun ervaringen met hun social media volgers; mensen die graag hun ‘culinaire reis’ en horizon verbreden. Het betekent de start van het internationale Instagram kanaal van Cheese Valley. Met medewerking van de provincie Utrecht wordt Cheese Valley verder en beter op de internationale kaart gezet, zo zal de website binnenkort ook volledig in het Duits en Frans beschikbaar zijn naast Engels en Nederlands.
Het gezelschap verblijft onder meer bij Landal De Reeuwijkse Plassen om met de boot de schoonheid van het Hollandse landschap in het Groene Hart te ontdekken. Ook volgt een uitstap naar een kaasboerderij in de Krimpenerwaard waar nog op ambachtelijke wijze kaas wordt gemaakt, échte boerenkaas. In Gouda wordt natuurlijk de Gouda Cheese Experience bezocht en ten slotte zal het gezelschap leren hoe kaas gemaakt wordt in het Kaaspakhuis in Woerden. De reis wordt afgesloten met een bezoek aan het gloednieuwe Kaasmuseum in Bodegraven.
Cheese Valley is een uniek gebied midden in het Groene Hart. Ook Buitenlandse bezoekers beginnen Cheese Valley steeds vaker te bezoeken om de bijzondere verhalen en belevenissen van kaas te ontdekken. Champ Bouwman, projectleider Cheese Valley: ‘In Cheese Valley ontdek, beleef en proef je het gele goud van Holland en dat willen we zowel aan binnen- als buitenlandse bezoekers vertellen zodat zij langer in ons gebied zullen verblijven en op zoek gaan naar het échte verhaal van boeren Goudse kaas’.