Met dikke lagen kleding en honderden ingepakte kerstpakketten staan ze in de hal. Dochter Noekaleigh en moeder Rianne Lens uit Bodegraven van Why Not Promotions zorgen dat alle pakketten gereed zijn voor de kerst, sommige zijn ook al verstuurd. De twee zijn druk, en zetten in grote mokken thee om op te warmen. Er hangt versiering en er klinkt kerstmuziek op de achtergrond uit een radio.
Slof
Rianne is enthousiast over de producten en laat zien waar ze trots op is, zoals flesjes Limoncello en verse stukken vlees, uit Italië. Wat er veel verkocht wordt? “De slof is erg populair!” zegt ze terwijl ze er één tevoorschijn haalt en de grote slof voor twee voeten laat zien. De kerstpakketten hebben elk weer een ander thema, van ‘Vitaal’ tot ‘Azië’. “De leveranciers verzinnen de thema’s en ik kies de leukste uit.” Why Not Promotions is lokaal bekend, veel mensen kennen hen via via”. Het bedrijf dat inmiddels 20 jaar bestaat levert ook aan andere plaatsen in Nederland. “De meeste pakketten gaan naar Bodegraven, Bilthoven, rondom Utrecht en in het buitenland alleen naar familie.”
Lange dagen
Rianne maakt lange dagen. Ze is zelf van zes uur ’s ochtends tot tien uur ’s avonds druk in de weer met het inpakken van kerstpakketten en het bijhouden van de administratie. “Bij een grote order staan we er met acht. Ik trommel altijd familie en vrienden op die kunnen helpen, zij weten precies hoe het moet.” Er wordt al vroeg gestart. “In juni beginnen we met de verkoop en in oktober wordt er al geleverd.” Rianne loopt door de hal en laat het één na het andere pakket zien. Ook het ‘versieringenwinkeltje’ met allerlei linten en kerstversieringen van haar zusje Irma laat ze niet ongenoemd.
Kerstmuts
Het is aanpoten. “Ik heb een chronisch slaaptekort. Ik moet op tijd naar bed, anders red ik het niet, maar op 23 december kunnen wij uitrusten.” aldus Lens. “Ik vind het wel leuk hier, als we écht aan het werk zijn gaat de muziek wat harder en hebben we een kerstmuts op.“ Ze is perfectionistisch. “Het moet bij mij allemaal hetzelfde.” zegt ze over het indelen van verschillende kerstpakketten van hetzelfde thema. Als ze een artikel overhoudt, weet ze dat er één vergeten is en kan deze alsnog aan het pakket worden toegevoegd. “Maar dat is fijn, want klanten geven een cadeau weg; dan moet het wel goed zijn.” Wat ze het leukst vindt aan het kerstpakketten maken? “Dat de klanten heel blij worden als je de mooie pakketten aflevert. Daar word ik dan ook weer blij van.”