Kleding van BN’ers door Resellers Florien en Bodegraafse Roxanne doorverkocht

Regelmatig zeiden ze tegen elkaar: ‘we willen samen iets opzetten’. “Eigenlijk waren we nog nooit tot het gouden idee gekomen waarvan we dachten: ‘dit gaat werken.” Tot juni, vorig jaar. De schoonzussen Roxanne (32) en Florien (29) startten het concept The Resellers. Ze verkopen kleding door van Bekende Nederlanders op de tweedehands kledingverkoop-app Vinted. De kleding die zij verkregen via zangeres Roxeanne Hazes is inmiddels al uitverkocht, ook de verkoop van televisiepresentatrice Shelly Sterk gaat hard. “Het gaat nu echt in een soort sneltreinvaart, dat hadden we niet verwacht.” 




Hoe kunnen we het voor mensen zo makkelijk mogelijk maken om hun kleding te verkopen?

Proces overnemen

Roxanne, werkzaam als shopmanager in de Cartouche te Bodegraven: “We kwamen op het idee doordat we vaak op Instagram zagen dat mensen hun kledingkast hadden uitgezocht en zeiden: ‘Ik wil dit wel verkopen, maar ik zie er tegenop.’ We gingen brainstormen en dachten: ‘wij moeten dit proces gewoon gaan overnemen’. Ze kwamen met een innovatieve oplossing, met het idee “hoe kunnen we het voor mensen zo makkelijk mogelijk maken om hun kleding te verkopen?”

Afwachten en enthousiasme

Wij vonden dit toen een goed idee, maar het is altijd afwachten of andere mensen dat ook vinden.” In mei startten de schoonzussen daarop met het versturen van mails. Hoe BN’ers dan reageren? “Shelly was echt heel enthousiast, die had net haar kast uitgeruimd, die was er blij mee.” Florien, actief als psycholoog in Rotterdam: “We hebben eigenlijk alleen maar positieve reacties van BN’ers.” Sommigen willen er op een later moment gebruik van maken, als ze kleding over hebben na bijvoorbeeld een optreden, of hun kleding hebben uitgezocht. “Vanaf september zijn we gestart met de eerste sales.”

Samenwerking: van kledingzakken tot klantcontact

Hoe zo’n samenwerking in zijn werk gaat? “We maken een afspraak en halen de zakken met kleding eigenlijk gewoon op. Dan zoeken we thuis uit wat er goed uitziet, en wat we beter niet kunnen verkopen. Vervolgens gaan we het stomen, strijken, fotograferen en zetten we het op Vinted. We merken dat Instagram wel de beste marketing is.” Een BN’er met veel Instagram-volgers maakt snel bekend dat zijn of haar kleding wordt verkocht. “Daarna komt het contact met de kopers, beantwoorden van vragen en de verzending.” Op het moment kijken de twee nog naar de beste manier van lucratief opbrengsten genereren.

300 stuks

De hoeveelheid kleding per BN’er verschilt. “Van de één krijgen we bijna 300 stuks, van de ander rond de 100. Eigenlijk loopt het hartstikke goed, we verkopen zeker meer dan de helft van de kleding.”

Wat kopers ervan vinden dat zij de kleding van een bekendheid kunnen bemachtigen? “Mensen vinden het heel leuk als ze iets kunnen kopen van iemand van wie ze fan zijn. Wij denken dat de kracht ook wel zit in de betrouwbaarheid; als je iets koopt van iemand waarvan je weet wie het is, denken mensen; ‘dat zal wel goed zitten.”

Geen rijtje

Hun toekomstdromen op dit gebied? “We hebben niet een rijtje van: ‘die moeten we nog hebben’. Het is leuk om te werken met wie dit ook een leuk idee vindt. We zijn er voor iedereen die tegen dit probleem aanloopt.” Ze focussen zich met name op personen met een grote basis van volgers, gezien de reikwijdte van Instagram-marketing.” Of ze denken er ooit van te kunnen leven? “Als de mogelijkheid er is, zou dat heel leuk zijn eigenlijk.” aldus Roxanne.

 

 
 
 
 
 
Dit bericht op Instagram bekijken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Een bericht gedeeld door The Resellers By Flor&Rox (@the.resellers_)


 

Door: Anne van Schothorst

Advertentie

blank

blank

blank

blank

blank

blank

blank