Vanuit de Veiligheidsregio Hollands Midden is afgelopen vrijdag aangegeven dat communicatie de komende tijd het belangrijkste middel is om te sturen op het gedrag van mensen rond de basisregels rond corona. Ook is door de Veiligheidsregio aangegeven om hier zo nodig per gemeente een lokale kleur aan te geven.
Het team Communicatie van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk heeft hierover nagedacht en heeft een concept bedacht om de verschillende basisregels voor corona op een andere manier onder de aandacht te brengen.
Te beginnen met het plaatje hierboven. Hier wordt de 1,5 meter regel nog eens, op een bij onze gemeente passende manier, geïllustreerd. Met deze twee figuurtjes zal steeds een ander stukje van de coronaregels worden toegelicht. Of er wordt een aparte activiteit aan gekoppeld voor verschillende aandachtsgroepen. Om e.e.a. nog verder te illustreren is een nog ander bijpassend plaatje bedacht om het verder aan te kleden. Andere illustraties zijn in de maak.
In de lokale campagne van onze gemeente wordt voor kaas gekozen omdat Bodegraven het grootste kaaspakhuis van Nederland is. Zo ligt de grootste hoeveel Gouda kaas opgeslagen in Bodegraven. Engelstalige noemen dit Gooo-dah cheese. Maar omdat de meeste kaas in Bodegraven ligt, noemen we het in onze gemeente Booo-dah cheese. Net even anders. Kaas ligt dan ook voor de hand om te gebruiken voor de campagne. Maar dan op een speelse manier.
Vanaf deze week hangen er opvallende posters aan de lantaarnpalen in onze gemeente.
Als inwoners van onze gemeente ideeën hebben of suggesties kunnen ze die kenbaar maken via communicatie@bodegraven-reeuwijk.nl.
hashtag #booodahcheese
Voor de campagne wordt de hashtag #booodahcheese gebruikt. Met een hashtag kun je posts over de campagne makkelijker terugvinden. We hebben voor deze hashtag gekozen omdat deze uniek is en sneller te vinden is te midden van de vele hashtags rond corona. Daarnaast is #booodahcheese heel toepasselijk voor onze gemeente.
Speciale Jongerencampagne
Vanaf vandaag start een speciale campagne voor jongvolwassenen om een kort filmpje te maken over corona. Met de gedachte dat jongeren deze filmpjes naar elkaar toe gaan sturen. Er valt een mooie prijs mee te verdienen. Zie ook de advertentie in deze krant.
Campagne posters
Vanaf donderdag kunnen posters van deze campagne worden afgehaald bij het Evertshuis bij het ontvangstloket. Let op de openingstijden van het Evertshuis. We zijn nog aan het kijken of we de posters vanaf volgende week ook kunnen neerleggen bij de Huizen van Alles.