Tien internationale journalisten komen van 31 mei tot en met 2 juni de Cheese Valley (Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Krimpenerwaard en Woerden) ontdekken. De persreis staat in het teken van graskaas. Journalisten uit Duitsland, Schotland, Italië, Engeland en Frankrijk maken kennis met graskaas uit onze karakteristieke streek. Deze culinaire persreis is het vervolg op de succesvolle reis van oktober 2017.
Eerste weidekaas
Graskaas is de eerste weidekaas, gemaakt van melk van koeien die na de winter weer de wei in gaan en vers gras hebben gegeten. In Bodegraven-Reeuwijk bezoeken de journalisten op vrijdag 1 juni De Munt Eten & Drinken, Brouwerij De Molen en restaurant De Florijn. Op zaterdag 2 juni zijn zij te gast bij de Graskaasdag in Woerden. De persreis is een onderdeel van de ontwikkeling van de Dutch Food & Cuisine-lijn van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen. Deze heeft als doel internationale aandacht te genereren voor de unieke Nederlandse keuken en daarmee ook voor het gele goud in de regio.
Over Cheese Valley
Kaas is onlosmakelijk verbonden met het Groene Hart van Holland. De vier Groene Hart-gemeenten (Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Krimpenerwaard en Woerden) werken samen om kaas uit dit gebied te promoten. Kaaskoppen, kaasboeren, kaasproducenten, kaashandelaren, organisatoren, gemeenten en marketingpartijen uit de kaasregio hebben één missie: ‘Kaas op de kaart’! Dit is een goede stap naar meer samenwerking in het Groene Hart, zodat bezoekers, toeristen en afnemers weten dat ze voor kaas in de Cheese Valley moeten zijn. Want hier zijn de grootste kaasbedrijven van het Groene Hart!
Meer lezen over de Cheese Valley?
Bezoek de website Cheesevalleyholland.com voor meer informatie over de Cheese Valley.