De website www.cheesevalleyholland.com is online. Een website met kaasinformatie, leuke uitjes, evenementen en de mooiste routes in het gebied. Niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Engels, Duits en Frans.
Ook is gestart met de inzet van sociale media om het gebied onder de aandacht te brengen met;
https://twitter.com/CheeseValley_NL
https://www.facebook.com/CheeseValley
https://www.instagram.com/cheesevalleynl
Naast de website is er ook een folder over de CheeseValley verschenen in vier talen (verkrijgbaar bij o.a. deelnemende gemeenten, VVV, toeristische punten en onder ‘brochure’ op de website). Cheese Valley maakt deel uit van de Dutch Food & Cuisine verhaallijn van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). Het NBTC wil ook weer in 2018 met internationale pers een bezoek brengen aan Cheese Valley. Op naar nog meer aandacht voor dit mooie streekproduct in 2018 dus!
Over Cheese Valley
De productie van kaas is onlosmakelijk verbonden met het Groene Hart van Holland. Zo is Cheese Valley de bakermat van Goudse kaas. Vier Groene Hartgemeenten: Gouda, Krimpenerwaard, Woerden en Bodegraven-Reeuwijk zijn een samenwerking aangegaan om kaas uit het gebied op de kaart te zetten. Dit initiatief is gestart met een bijeenkomst met stakeholders: Kaas Koppen bij elkaar. Hier zijn kaasboeren, kaasproducenten, kaashandelaren, organisatoren van kaasmarkten etc. uit de hele regio aan de slag gegaan met één missie: Kaas op de kaart! “Op meerdere plaatsen in Nederland wordt kaas gemaakt en over kaas gesproken, maar het authentieke verhaal komt uit deze regio!” was een veel gehoorde reactie.
Een goede stap tot meer samenwerking in het Groene Hart, zodat toeristen en afnemers nu en in de toekomst weten dat je voor kaas hier moet zijn.
Persbericht gemeente Bodegraven-Reeuwijk