In het kader van de dienstverlening en klantvriendelijkheid van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk is het vanaf vandaag mogelijk om uw nieuwe paspoort of identiteitskaart te laten bezorgen. Wethouder Laura Leijendekkers reikte vanmiddag in Reeuwijk het eerste exemplaar uit aan mevrouw Stolwijk.
In samenwerking met partner AMP Groep kunt u uw reisdocument voortaan laten bezorgen waar en wanneer het u schikt. Dit hoeft dus niet per se bij u thuis te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook op uw werk bezorgd worden.
Hoe werkt het?
Het bezorgen van uw reisdocument gaat in vijf stappen:
U krijgt binnen vijf dagen na uw aanvraag bij het klantcontactcentrum een e-mail en sms zodra uw paspoort of identiteitskaart gereed is.
U logt in op mijnafspraak.nl waar u kunt kiezen waar en wanneer u het product bezorgd wilt hebben.
Op de dag van de bezorging ziet u op mijnafspraak.nl een foto van de medewerker die bij u langskomt.
De medewerker controleert bij aankomst uw identiteit aan de hand van het nieuwe document en overhandigt u het product.
Indien van toepassing neemt de medewerker het oude document in en maakt dit in uw bijzijn ongeldig.
Geen e-mail of internet
Wanneer u niet beschikt over een internetverbinding kunt u nog steeds uw product laten bezorgen. In dat geval wordt u binnen vijf werkdagen na uw aanvraag bij het klantcontactcentrum gebeld om een afspraak te maken.
Kosten
De eigen bijdrage voor het bezorgen is €4,95 per document.