Acht jaar geleden plaatst Jessie Stam haar eerste YouTube-video. Dat ze daarmee ruim 25.000 abonnees zou aanspreken, had de toen 20-jarige filmstudente nooit durven dromen. Tóch is dit nu de realiteit: op YouTubekanaal ‘Tessellate’ plaatst Jessie gaming content voor duizenden fans. Daarbij test ze spellen voor EA, houdt ze livestreams en komt ze op toffe events. En dat állemaal naast haar fulltimebaan.
Jessie studeerde film in Amsterdam. ‘’Dat was superleuk, maar ook erg theoretisch. Ik miste het ‘maken’’’, legt ze uit. Daarom begint ze gamingvideos op te nemen; voornamelijk Sims. Zonder enige verwachtingen plaatst ze deze op YouTube. ‘’Als ik had geweten dat het zo zou uitpakken, was de drempel tot het posten waarschijnlijk groter geweest. Ik deed het puur voor de lol.’’
Vol verwondering ziet Jessie haar kanaal groeien. Door de jaren heen bouwt ze een flinke community op. Haar hobby groeit uit tot steeds groter onderdeel van haar leven. ‘’Mensen vragen zich vaak af hoe ik de spellen na acht jaar nog steeds zó leuk vind.’’, lacht Jessie. ‘’Voor mij gaat het niet zozeer puur om het spel. Alles eromheen houdt het dynamisch. Denk aan het filmen, editen, livestreamen en alle contacten.’’
‘’Zo’n platform brengt veel moois. Laatst stond ik op de GameForce beurs. Hier hielden allerlei gamers tien uur lang een livestream als inzameling voor War Child. Dit bracht 40.000 euro op voor het goede doel.’’
Naast alles wat er bij haar YouTubekanaal komt kijken, heeft Jessie óók nog een fulltimebaan als handelsagent. ‘’YouTube blijft mijn hobby. De ene periode kan ik er meer tijd aan besteden dan de andere. Ik ben superblij met hoe het nu gaat! Ik stel niet echt doelen, maar het lijkt me wel te gek om ooit de 50.000 abonnees aan te tikken. Wie weet!’’